Vermogenswinsten

Bij het optimaliseren van de gegevens worden parameters opnieuw en meer ideaal op elkaar afgestemd. Bij motoren met turbo of een andere vorm van laaddrukverhoging zal er een flinke prestatieverbetering plaats vinden. Zowel het aantal nm’s (koppel trekkracht) als pk’s zullen hierdoor aanzienlijk toenemen. Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw auto? Volg dan de 4 stappen van onze configurator op onze homepagina.

Bij ongeblazen/atmosferische motoren (motoren zonder turbo of andere laaddrukregeling) is de winst na chiptuning circa 2 % á 8 %. De bestuurder zal iets of wat verbetering merken. Echter raden wij dit in 95% van de aanvragen af. Het verschil is gewoonweg te klein om hier een tevreden klant aan over te houden.  Enkele voorbeelden waarbij het wel een overduidelijk verschil teweegbrengt zijn o.a. de Volkswagen UP! 1.0i 60pk en de Ford Fiesta 1.0i 65pk. Deze motoren zijn softwarematig door de fabrikant begrenst om verschillende versies met een en dezelfde motor uit te kunnen brengen.